aprobada la ley de lenguas de Francia, que permitirá inmersión al 50% en catalán

Lluís Bou  
Barcelona. Jueves, 8 de abril de 2021.elnacional.cat

La Asamblea francesa ha aprobado esta tarde la denominada ley de promoción de las lenguas regionales, que introducirá por primera vez la inmersión en la escuela pública. Podrá ser de hasta el 50% en catalán en la Catalunya Nord. La propuesta, impulsada por el diputado bretón Paul Morac (Libertades y Territorios), ha sido aprobada en segunda lectura por 247 votos a favor y 76 en contra y 19 abstenciones. Ha superado de largo la mayoría absoluta de 162 diputados, y también favorecerá los otros idiomas que se hablan en territorio francés, como el occitano, el vasco, el bretón o el corso.

La ley también reconoce la rotulación bilingüe a todos niveles, y permitirá poner a los nombres y apellidos las grafías que no existen en francés, como los acentos propios del catalán, una cuestión que provocaba muchas polémicas hasta ahora. No estaban permitidos los diacríticos que no usa el francés, y eso ponía problemas al acento agudo en el catalán "í".

El argumento de Morac para convencer diputados de prácticamente todos los grupos ha sido que las lenguas regionales también son patrimonio de Francia y que ya no se puede garantizar el uso por tradición familiar, sino que es necesaria una actuación decidida desde la escuela. El punto que le ha costado más sacar adelante ha sido impulsar la idea de la inmersión (con el matiz de que sólo llegará al 50% y que será voluntaria), que es un sistema de éxito en la Catalunya sur, y también en Quebec con el francés, en Flandes con el neerlandés o en Israel con el hebreo. Finalmente ha quedado aprobado.

Morac ha insistido en que la aprobación de la proposición es "una victoria histórica", que representará un salto importante en la situación de estos idiomas en Francia, sólo tímidamente aceptados. La iniciativa no llega a la normalización del catalán en la Catalunya sur, pero si se aplica será un salto evidente en Francia. El diputado ha remarcado que se han mantenido dentro de los criterios del Tribunal Constitucional francés, a partir de su Constitución centralista, que ha indicado que se debe hacer con voluntariedad, y que se garantice que todos los alumnos conocerán igualmente el francés. También se creará paquete de apoyo para escuelas privadas que ofrecen educación en catalán desde hace décadas, como la Bressola o Arrels.

Es la primera vez que en Francia se aprueba una ley sobre lenguas regionales, a pesar de los recelos del ministro de Educación Nacional, Jean-Michel Blanquer. Este ha sido el momento en el que la iniciativa parlamentaria ha sido aprobada.

 

El diputado de Perpinyà Romain Grau (La República en Marcha) ha sido uno de los que ha votado a favor de la proposición y ha expresado en la red su satisfacción por el reconocimiento que significa para el catalán. "El proyecto de ley del diputado Paul Molac sobre protección del patrimonio y promoción de las lenguas regionales se pasa a la Asamblea Nacional el jueves 8 de abril de 2021. Lo votaré sin ningún tipo de duda", ha indicado.

Romain Grau

Paul Morac hace años que intenta convencer a los franceses de que el estudio del bretón o el catalán desde la escuela maternal, no provoca que después los alumnos no sepan el francés, sino que sirve al contrario para adquirir la flexibilidad plurilingüe para aprender idiomas.

 

Divendres, 9 d'abril de 2021, 03h00 Escòla,Lenga,Politica

Eveniment istoric: l’estat francés a aprovat una lei de proteccion e promocion de las lengas minorizadas

S’agís de la primièra lei francesa per la reconeissença e la promocion de las lengas autoctònas de la Republica, dempuèi la Lei Deixonne de 1951 que n'autorizava l'ensenhament public


Marrit Flac Bon Plan bon Fabulós (20 vòtes)


L’Assemblada Nacionala francesa aprovèt ièr dijòus 8 d’abril la Lei Molac per 247 vòtes en favor e 76 contra. Es un eveniment istoric car s’agís de la primièra lei francesa per la reconeissença e la promocion de las lengas autoctònas de la Republica, dempuèi la Lei Deixonne de 1951 que n'autorizava l'ensenhament public. Se reconeis pel primièr còp l’ensenhament immersiu, se reconeis tanplan la senhalizacion bilingua e se permetrà que los rèirenoms pòrten de caractèrs qu’existisson pas en francés coma la “ñ” del breton o los accents sus cèrtas vocalas de l’occitan. “Es una victòria collectiva, amb de sostens venguts de l'ensemble dels grops parlamentaris”, çò reagiguèt Paul Molac.
 
Lo tèxt aprovat deu venir una lei per la reconeissença e la promocion de las lengas autoctònas de l’estat francés, dichas regionalas, segon la proposicion portada pel deputat breton Paul Molac. Definís tres encastres d’accion de proteccion e promocion de las lengas: lo patrimòni, l’ensenhament e los servicis publics.
 
Cal remarcar que las associacions de defensa de las lengas nòstras an fach bona òbra al près dels elegits.
 
 
Patrimòni, educacion e servicis publics
 
Dins un primièr temps, aquel tèxt prevei de començar la pedagogia immersiva dins las classas de l'ensenhament public. Pr’aquò, l’article foguèt jutjat anticonstitucional per sos detractors, sostenguts pel govèrn de Castex. Pasmens, los deputats an mantengut aquela disposicion dins lo vòte d’aqueste dijòus.
 
Segon lo tèxt, s'una familha vòl inscriure son enfant dins una calandreta e que n'i aja pas dins sa comuna de residéncia, aquesta deurà pagar una compensacion a la comuna de l’escòla associativa. A mai, lo tèxt reconeis l’immersion dins l’ensenhament public, encoratja de convencions entre lo sistèma educatiu e las regions, e prepausa d'inserir las lengas dichas regionalas dins l'orari normal de las escòlas de totas las acadèmias, mentre qu'abans aquela disposicion se reservava a la circonscripcion escolara de Corsega.
 
La proposicion de lei promòu l'afichatge bilingüe sus las bastissas publicas, los panèls de senhalizacion, dins la comunicacion institucionala, dins las regions qu'o desirarián.
 
Enfin, lo nòu tèxt de lei pretend metre fin a las dificultats rencontradas pels parents que causisson de rèirenoms qu’an de caractèrs inexistents en francés. Es a dire que pas pus cap de Fañch, Jòrdi, Ròsa, Alaís, Loís o Martí patiràn d’umiliacions de l’administracion.
 
 
Revirada de Blanquer
 
La lei teniá l’oposicion del ministre de l’educacion, Jean-Michel Blancher, que capitèt a vojar lo projècte de lei de sa substància pertocant l’ensenhament dins sa primièra lectura en febrièr de 2020, mas que lo vegèt  enriquit pel Senat en decembre passat. Aqueste còp, a mai, cent deputats de son partit La Republica en Marcha (LREM) se son revoltats contra el e an votat en favor del tèxt malgrat la consigna oficiala del partit de votar contra, e aital lo grop macronista a majoritàriament aprovat lo projècte.
 
 
Ostilitat generala d'LFI
 
Sul sit de l’Assemblada Nacionala francesa, se pòt veire quin es estat lo vòte de cada deputat. De soslinhar l'ostilitat generala del grop esquerrista La França Insomesa, qu’es estat lo sol non solament a votar contra la lei mas tanben a o far massissament: 17 deputats contra, una deputada per la lei, mas aquesta sembla de s'èsser enganada, en disent que tanben voliá votar contra.